『教会の御母』の記念日が聖座により制定されました
フランシスコ教皇聖下は
2018年2月11日ルルドの聖母出現160周年にあたり
幸いなおとめマリアの称号 『教会の御母』 の義務記念日を
一般ローマ暦に入れるよう命じられ
聖霊降臨後の月曜日に祝われるよう定められました
De beata Maria Virgine, Ecclesiæ Matre
教会の御母である幸いなおとめマリアについて
天使のお告げを聞いて、心とからだで神の御言葉を受け、全世界に生命をもたらしたおとめマリアは、アダムの子孫として、救われるべき全ての人と結ばれています。
マリアは、キリストの構成員、キリストの神秘体のまことの御母です。
なぜなら、マリアは、教会の『かしら』の構成員である信者が、教会の中に生まれるように愛をもって協力したからです。
それ故カトリック教会は、聖霊に教えられて、マリアを最愛の御母として、孝愛の心をもって慕います。
アダムの娘であるマリアは、神の御言葉に心からの同意をもって、イエズスの母親となり、その御心において、いかなる罪にも引きとめられることなしに、救いを望まれる神のご意思を受諾し、御子のもとで、御子と共に、全能の神の恩寵によって、贖いの神秘に奉仕すべく、主のはしためとして、御子とその働きに完全に自己の全てを捧げ尽くしました。
このため、古代の教父たちは、エヴァと比較して、マリアを『生きる者たちの御母』と呼び、『エヴァによって死が、マリアによって生命が』としばしば述べています。
マリアは、神的配慮によって、十字架のもとに立ち、御子と共に、深く悲しみ、母親の心をもって、このいけにえに自分自身を一致させることを通じて、自分から生まれた御子のいけにえの奉献に、心を込めて同意しました。
そして、十字架上で、今まさに死のうとしているキリスト・イエズスによって、『婦人よ、ごらんなさい。これがあなたの子です』との遺言をもって、マリアは、母親として、弟子に与えられました。
使徒たちが聖霊降臨の日の前に、『婦人たちと、イエズスの母マリアと、その兄弟たちと共に、みな心を合わせて、祈り続けていた』ことを、私たちは知っています。
マリアは、キリストを懐胎し、生み、育て、神殿で御父に奉献し、十字架上で死を迎えた御子と共に苦しむことによって、従順、信仰、希望、燃える愛のうちに、人類の超自然的生命を回復するために、救い主の御業に、全く独自な方法で協力しました。
このためマリアは、恩寵の世界において、私たちにとって母親となられました。
恩寵の計画におけるマリアの母親としてのこの役割は、天使のお告げの時に、忠実なマリアに与えられ、そして十字架のもとでためらうことなく堅持した同意に始まり、選ばれた全ての者の、永遠の完成に至るまで、絶え間なく続いてゆきます。
マリアは天にあげられた後も、この救いをもたらす務めを放棄せず、むしろ数々の取次ぎによって、私たちに永遠の救いの賜物を得させるために続けておられます。
マリアは、その母性愛から、自分の御子の兄弟たち、この地上でまだ旅を続け、危険や困難の中にある兄弟たちが、幸福な祖国に到達するまで配慮し続けてくださいます。
真の信仰は、神の御母の卓越性を認めるよう、私たちを導き、私たちの御母を、子供としての孝愛で敬愛し、御母の善徳を模倣するよう、私たちを励ましてくれています。
(cf. 第2ヴァティカン公会議 教会憲章)
教会の御母マリアの集会祈願
Oratio.
Deus, misericordiárum Pater,
神よ、憐れみ深い御父よ、
cuius Unigénitus, Cruci affíxus,
あなたは、御独り子が十字架にかけられ、
beátam Maríam Vírginem, Genetrícem suam,
その御母、幸いなおとめマリアが、
Matrem quoque nostram constítuit,
私たちの御母となるよう、お定めになりました。
concéde, quæsumus, ut, eius cooperánte caritáte,
私たちはつつしんで願い求めます。その母性的愛徳の協力を通じて、
Ecclésia tua, in dies fecúndior,
あなたの教会が、日ごとに豊かな実りを結び、
prolis sanctitáte exsúltet
子らの聖性に喜びおどり、
et in grémium suum cunctas
全ての民々を
áttrahat famílias populórum.
神の家族に加えるべく、そのふところに、引き寄せることができますように。
Per Christum Dóminum nostrum. Amen.
私たちの主キリストによって。アーメン。
典礼秘跡省の教令は下記のとおり
CONGREGATIO DE CULTO DIVINO ET DISCIPLINA SACRAMENTORUM
DECRETUM
de celebratione Beatæ Mariæ Virginis Ecclesiæ Matris
in Calendario Romano Generali
Lætitiæ plena veneratio erga Dei Genetricem in Ecclesia horum temporum, cum de Christi mysterio et de sua natura recogitaret, ignorare non poterat Mulierem illam (cf. Gal 4, 4), Virginem scilicet Mariam, quae insimul Christi Mater et Mater Ecclesiæ est.
Quod iam in Ecclesiæ sensu quodammodo aderat præeuntibus verbis sancti Augustini et sancti Leonis Magni. Primus enim dicit Mariam esse matrem membrorum Christi, cum cooperata sit caritate sua, utfideles in Ecclesia nascerentur; alter vero, cum dicit nativitatem Capitis esse etiam nativitatem Corporis, indicat Mariam simul esse matrem Christi, Filii Dei, et matrem membrorum mystici corporis, id est Ecclesiæ. Hæ considerationes ex Mariæ divina maternitate et ex eiusdem coniunctione in opere Redemptoris, quod in hora crucis culmen attingit, defluunt.
Mater etenim, iuxta crucem stans (cf. Io 19,25), Filii sui caritatis testamentum accepit quo universos homines, discipulodilecto personificatos, ad divinam vitam regenerandos in filios assumpsit,tenera nutrix Ecclesiæ, quam Christus, tradens Spiritum in cruce peperit. Et vicissim in discipulo dilecto Christus omnes alios sui amoris erga Matrem subrogavit vicarios, quibus eam commendavit ut filiali dilectione colerent.
Solatrix et magistra exorientis Ecclesiæ,Maria igitur suscepit munera sua materna in cænaculo, orando cum Apostolis qui adventum Spiritus Sancti exspectabant (cf. Act 1, 14). Hoc in sensu christiana pietas, procedentibus sæculis, Mariam titulis variis honoravit tamquam Matremdiscipulorum, fidelium, credentium, omnium in Christo renascentium, quodammodo æquivalentibus, sed etiam titulo “Matris Ecclesiæ” qui in textibus sive scriptorum spiritualium sive magisterii Benedicti XIV et Leonis XIII adhibetur.
Ex hoc plane constat fundamentum quo Beatus Paulus papa VI, Beatam Virginem Mariam, die 21 Novembris 1964, cum expleretur tertia Sessio Concilii Vaticani II, declaravit «Matrem Ecclesiæ, hoc est totiuspopuli christiani, tam fidelium quam Pastorum, qui eam Matrem amantissimamappellant», atque statuit ut «suavissimo hoc nomine iam nunc universus christianus populus magis adhuc honorem Deiparæ» tribueret.
Apostolica Sedes igitur, occurrente AnnoSancto Reconciliationis (1975), missam votivam de Beata Maria Ecclesiæ Matreproposuit, quæ deinde in Missale Romano inserta est; facultatem etiamincludendi invocationem sub illo titulo in Litanias Lauretanas concessit (1980)et alia publici iuris formularia in Collectione missarum de Beata Maria Virgine exaravit (1986); quibusdam nationibus, diœcesibus et familiis religiosis idpetentibus, quoque indulsit ut hæc celebratio in Calendario particulari inscriberetur.
Summus autem Pontifex Franciscus, cum perpendisset quantum hæc fovenda devotio ad Pastorum, religiosorum, christifidelium Ecclesiæ sensum maternum ac genuinam marialem pietatem, adhuc proficere possit, decrevit ut memoriam B. Mariæ Virginis, Ecclesiæ Matris, in Calendarium Romanum inscribendam esse Feria II post Pentecosten et quotannis celebrandam.
Hæc celebratio nos adiuvabit ad hocmeditandum, id est quod vita christiana, ut augescere valeat, in mysterio Crucis, Christi oblatione in convivio eucharistico, Virgine offerenti, Matre Redemptoris redemptorumque, fundari debet.
Nova igitur memoria cunctis Calendariis Librisque liturgicis pro Missæ et Liturgiæ Horarum celebratione erit inserenda;textus liturgici adhibendi hoc decreto adnexi, cura Cœtuum Episcoporum vertendi, approbandi et post huius Dicasterii confirmationem edendi sunt.
Ubi vero celebratio B. Mariæ Virginis, Ecclesiæ Matris, ad normam iuris particularis rite approbati, die diverso,gradu superiori celebratur, et in posterum eodem modo celebrari potest.
Contrariisquibuslibet minime obstantibus.
Ex ædibus Congregationis de Cultu Divino et Disciplina Sacramentorum,
die 11 mensis Februarii 2018, memoria Beatæ Mariæ Virginis de Lourdes.
Robertus Card. Sarah
Praefectus
+Arturus Roche
Archiepiscopus a Secretis
.